4.1.2.49 Vprašanja o plačah v letu 2025 za višjega svetovalca, bibliotekarja, računovodjo, knjigovodjo, prvaka in učitelja ter vzgojiteljico
Avtorji založbe
Zaposlena je od 1. 4. 2019 zaposlena na delovnem mestu Vzgojitelj (na VII/1 STOPNJI izobrazbe) do 31. 8. 2021. Nato je šla na delovno mesto pomočnice vzgojiteljice (na V. stopnji izobrazbe) od 1. 9. 2021 do 31. 8. 2022. Nato je šla na delovno mesto Vzgojiteljice za nedoločen čas od 1. 9. 2022 dalje.
Ima oceno (5) za vzgojiteljico v letu 2019 od 1. 4. 2019 do 31. 12. 2019
Ima oceno (5) za vzgojiteljico v letu 2020
Ima oceno (5) za vzgojiteljico v letu 2023
Ali se ji prekine napredovalno obdobje za delovno mesto vzgojiteljice 1. 9. 2021? Ali začne teči napredovalno obdobje za vzgojiteljico od 1. 9. 2022 dalje ali se sešteva še od 1. 4. 2019 do 31. 8. 2022? Kdaj lahko napreduje kot vzgojiteljica?
Razlagam še kaj je bilo z oceno 2022 in sicer je bila do 31. 8. 2022 na delovnem mestu pomočnice vzgojiteljice vendar je bila na porodniškem in letnem dopustu do 31. 7. 2022 in nato je začela delat še en mesec kot pomočnica in nato 1. 9. 2022 kot vzgojiteljica. Tako da je ta ocena tudi za vzgojiteljico.
V zvezi z napredovalnim obdobjem javnega uslužbenca je drugi odstavek 8. člena Uredbe o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede (Uradni list RS, št. 51/08, 91/08, 113/09, 22/19 in 121/21; v nadaljevanju: Uredba) določal, da se javnemu uslužbencu pri prehodu na drugo delovno mesto v okviru javnega sektorja napredovalno obdobje ne prekine v primeru, če zasede delovno mesto v istem ali nižjem tarifnem razredu v isti plačni podskupini ali na istovrstnih oziroma sorodnih delovnih mestih v različnih plačnih podskupinah. Ob zaposlitvi na delovnem mestu v višjem tarifnem razredu se je napredovalno obdobje prekinilo in pričelo teči znova. V konkretnem primeru se je javni uslužbenki ob zaposlitvi na delovnem mestu vzgojiteljice, ki je v višjem tarifnem razredu, napredovalno obdobje prekinilo.
Izrecne pravne podlage, ki bi omogočala, da se javnemu uslužbencu v napredovalno obdobje upošteva tudi obdobje, ko je pred prekinitvijo napredovalnega obdobja na predprejšnjih delovnih mestih v istem tarifnem razredu in isti plačni podskupini opravljal delo, v predpisih ni.
Če je javni uslužbenki začelo teči napredovalno obdobje znova 1. 9. 2022, in gre za njeno prvo napredovanje, za katero potrebuje dve leti, bo lahko napredovala na delovnem mestu vzgojiteljice, v tarifnem razredu VII/1 s 1. 6. 2025 (tretji in peti odstavek 25. člena in 108. člen Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 95/24)).
Javna uslužbenka bo napredovala za en plačni razred oz. če bodo izpolnjeni pogoji za pospešeno napredovanje, bo napredovala za 2 plačna razreda. Ocene, ki jih je pridobila v prejšnjem plačnem sistemu, v novem plačnem sistemu niso več relevantne.
Mag. Katja Knez
Zanima me primer višjega svetovalca, sistematiziranega v treh nazivih in uvrščenega v 46. pl. razred. S 1. 4. 2024 je ponovno napredoval za 2. pl. razreda, ki se mu nista priznala, saj je končni plačni razred del. mesta 46. S prevedbo je bil uvrščen v 32. pl. razred, ki je končni plačni razred.
S 1. 1. 2025 se je s spremembo sistematizacije ta višji svetovalec sistematiziral v dveh nazivih (izhodiščni in končni razred 24-34). Ali lahko sedaj unovči nepriznana 2. pl. razreda napredovanja in se uvrsti v 34. pl. razred oz. se lahko na kakšen način uvrsti višje od 32. pl. razreda?
Če je javni uslužbenec 31. 12. 2024 zasedal delovno mesto Višji svetovalec v treh nazivih in je bil v nazivu Višji svetovalec I uvrščen v končni 46. plačni razred, se je v novo plačno lestvico prevedel v 32. plačni razred. V nazivu Višji svetovalec I (25-32) ima javni uslužbenec po prevedbi 7 plačnih razredov napredovanj.
Ob premestitvi 1. 1. 2025 na delovno mesto Višji svetovalec v dveh nazivih (24 - 34), torej v nazivih Višji svetovalec II (24 - 29) in Višji svetovalec I (25 - 34), se javni uslužbenec uvrsti v naziv Višji svetovalec I, plačni razred pa se mu določi na podlagi drugega odstavka 17. člena Zakona o skupnih temeljih plačnega sistema, tako prenese napredovanja, ki jih je dosegel v nazivu. Po prevedbi je imel v nazivu Višji svetovalec I 7 plačnih razredov napredovanj, zato se ob premestitvi uvrsti v 32. plačni razred (25+7). Javni uslužbenec lahko na tem delovnem mestu napreduje še za 2 plačna razreda, torej do končnega 34. plačnega razreda. Pravila napredovanja ureja 25. člen ZSTSPJS, ki predpisuje, da javni uslužbenec napreduje v 9. in 10. plačni razred delovnega mesta vsakič po štirih letih.
Javni uslužbenec, ki je bil pred prevedbo uvrščen v končni plačni razred delovnega mesta oziroma naziva, po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju ni več mogel napredovati, zato v tem kontekstu ne moremo govoriti o neunovčenih napredovanjih, saj do teh napredovanj v resnici ni prišlo in jih javni uslužbenec ne more prenašati na druga delovna mesta.
Poleg navedenega se javnim uslužbencem lahko na podlagi 22. člena ZSTSPJS določi višji plačni razred glede na njihovo siceršnjo uvrstitev. Že zaposlenim javnih uslužbencem se plačni razred lahko poviša ob premestitvi ali celo med trajanjem pogodbe o zaposlitvi. Za višjo…