4.1.2.46 Vprašanja o plačah v letu 2025 za knjigovodje, računovodje, administratorje, tajnike in za svetovalce
Avtorji založbe
Delavka, zaposlena na delovnem mestu Tajnik VIZ VI, šifra delovnega mesta J026026, število napredovanj 10, uvrstitev v 35. plačni razred na dan 31. 12. 2024. Na dan 1. 1. 2025 je bilo delovno mesto Tajnik VIZ VI, ki ga opravlja prevedeno v DM Tajnik VIZ VI (II) v 20. plačni razred (upoštevano 10 napredovanj) z novo šifro DM D096036.
Glede na določbo 105. člena ZSTSPJU - spregled izobrazbe za že zaposlene (UL 95/2024) izpolnjuje pogoje za premestitev na drugo delovno mesto v višjem tarifnem razredu, tudi če ima pridobljeno nižjo raven izobrazbe od zahtevanje za tovrstno delovno mesto. Pri zasedbi delovnega mesta ne gre za reguliran poklic. Po izobrazbi je Ekonomistka VI/1 (višješolska izobrazba). Sprašujemo na katero delovno mesto jo mora ravnateljica razvrstiti s 1 . 1. 2025 ob upoštevanju 105. člena ZSTSPJS, oz. za katero DM moramo pripraviti novo pogodbo: Poslovni sekretar VII/1 (D097004), Poslovni sekretar VII/2 (D097081), Tajnik VIZ VII/1 (I) (D097026) ali Tajnik VIZ VII/1 (II) D097013? KPIS (aplikacija za na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje) namreč ponuja vse te možnosti.
Delavka je vso svojo delovno dobo pridobila v Osnovni šoli. Aktivne delovne dobe ima 30 let. Najprej je bila zaposlena na delovnem mestu blagajnika. Marca 1997 se je zaposlila na delovnem mestu računovodje in to delo opravljala vse do novembra 2019. Od novembra 2019 opravlja dela Tajnika VIZ VI.
Delavka pravi, da izpolnjuje tudi pogoje za možnost določitve višjega plačnega razreda na podlagi 22. člena ZSTSPJU (UL 95/2024) za uvrstitev v plačni razred, ki je za 10 plačnih razredov višji od izhodiščnega plačnega razreda delovnega mesta, na katerega bo uvrščena od 1. 1. 2025. Kam poslati vlogo za soglasje za določitev višjega plačnega razreda po 22. člena ZSTSPJU? Ali pa morda vloga sploh ni potrebna. Ali so morda obrazci predpisani?
Uvodoma naj poudarim, da se plačni razred javne uslužbenke, ki 31. 12. 2024 zaseda delovno mesto Tajnik VIZ VI v novo plačno lestvico prevaja na tem delovnem mestu. Javna uslužbenka, ki je bila 31. 12. 2024 uvrščena v 35. plačni razred, se prevede v 20. plačni razred nove plačne lestvice. V novem plačnem sistemu javna uslužbenka ohranja 10 plačnih razredov napredovanj.
Ravnateljica javne uslužbenke s 1. 1. 2025 ni dolžna premeščati na delovno mesto v višjem tarifnem razredu. Če bi v zavodu obstajala potreba po delovnem mestu v VII/1 tarifnem razredu (1. 1. 2025 ali kasneje), bi ravnateljica na to delovno mesto lahko zaposlila tudi javno uslužbenko, ki sicer ne izpolnjuje pogoja za zasedbo delovnega mesta glede izobrazbe, vendar mora javna uslužbenka na 1. 1. 2025 izpolnjevati vse pogoje, ki jih 105. člen ZSTSPJS predpisuje za ta primer.
Spregled izobrazbe po 105. členu ZSTSPJS je možen (pod predpostavko, da ne gre za reguliran poklic oz. da izobrazba ni določena z zakonom), če je javni uslužbenec na dan 1. 1. 2025 zaposlen v javnem sektorju in izpolnjuje naslednje pogoje:
- -
javni uslužbenec ima izobrazbo, ki ustreza 2 ravni nižjemu tarifnemu razredu in ima najmanj 15 let zaposlitve v javnem sektorju, opravljal je istovrstna dela in naloge in je izkazal ustrezna znanja in kompetence za opravljanje nalog na delovnem mestu v VI. ali VII/1. tarifnem razredu
- -
javni uslužbenec ima izobrazbo, ki ustreza 1 raven nižjemu tarifnemu razredu in najmanj 10 let zaposlitve v javnem sektorju, opravljal je istovrstna dela in naloge in je izkazal ustrezna znanja in kompetence za opravljanje nalog na delovnem mestu v VI. ali VII/1. tarifnem razredu,
- -
javni uslužbenec ima izobrazbo, ki največ dve ravni nižjemu tarifnemu razredu in najmanj 10 let zaposlitve v javnem sektorju, opravljal je istovrstna dela in naloge in je izkazal ustrezna znanja in kompetence za opravljanje nalog na delovnem mestu v V. ali nižji tarifni razred.
Enako stališče izhaja iz objavljenih odgovorov Ministrstva za vzgojo in izobraževanje (Odgovori na najpogostejša vprašanja), ki pri točki 20 navaja naslednje:
V 105. členu ZSTPJS je opredeljena možnost spregleda izobrazbe za že zaposlene pri delodajalcu. V zvezi s to določbo ministrstvo izpostavlja in pojasnjuje, da njen namen ni splošno sklepanje pogodb o zaposlitvi z zaposlenimi, ki ne izpolnjujejo izobrazbenih pogojev za višje uvrščeno delovno mesto.
Določba 105. člena ZSTSPJS je zakonsko dopuščena izjema, ki delodajalcu dopušča, da v primeru, ko obstaja potreba sklene pogodbo o zaposlitvi z že zaposlenim javnim uslužbencem za drugo delovno mesto v višjem tarifnem razredu, če zaposleni izpolnjuje pogoje, ki jih določa prvi odstavek 105. člena. Po mnenju ministrstva ni uporaba 105. člena ZSTSPJS pravica zaposlenega ali dolžnost delodajalca, določba predstavlja le možnost, da delodajalec sklene pogodbo o zaposlitvi z že zaposlenim delavcem, ki izpolnjuje pogoje iz 105. člena za spregled izobrazbe za višje uvrščeno delovno mesto. Če delavka preide v višji tarifni razred, je pri določitvi plačnega razreda potrebno upoštevati 18. člen ZSTSPJS.
Katero delovno mesto bi bilo primerno oz. na katerem delovnem mestu bi bila javna uslužbenka lahko deležna uporabe instituta spregleda izobrazbe po 105. členu ZSTSPJS, je vprašanje konkretnega opisa del in nalog delovnega mesta iz akta o sistemizaciji. Glede na to, da je eden od pogojev za uporabo instituta po 105. členu ZSTSPJS to, da mora imeti javni uslužbenec delovne izkušnje pri opravljanju istovrstnih del in nalog, bi moralo biti delovno mesto v VII/1 tarifnem razredu tako, da se na njem opravljajo istovrstne naloge, kot jih je javni uslužbenec opravljal na delovnih mestih v nižjem tarifnem razredu. Konkretnih opisov delovnih mest iz akat o sistemizaciji ne poznam, a predvidevam, da bi lahko prišla v poštev vsa delovna mesta, ki so navedena v vprašanju, mora pa javna uslužbenka izpolnjevati vse druge pogoje, predpisane za zasedbo delovnega mesta. Poleg navedenega mora biti delovno mesto pri delodajalcu sistemizirano…