Danes je 22.11.2024

Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Ur. l. RS 1385/2018, Pravilnik o ocenjevanju znanja v srednjih šolah, z dne 27.4.2018

Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček. Osnovni predpis je povzet po PISRS (Pravno-informacijski sistem Republike Slovenije). Nadaljnje posodobitve so pripravljene v uredništvu založbe Verlag Dashöfer.
PRAVILNIK
o ocenjevanju znanja v srednjih šolah
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
S tem pravilnikom se ureja preverjanje in ocenjevanje znanja dijakov, ki se izobražujejo po javno veljavnih izobraževalnih programih za pridobitev srednješolske izobrazbe.
2. člen
(opredelitev izrazov)
Izraza, uporabljena v tem pravilniku, imata naslednji pomen:
-  redni dijak je dijak, ki se redno izobražuje v javno veljavnih izobraževalnih programih srednjega splošnega izobraževanja, srednjega strokovnega in tehniškega izobraževanja ter nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja,
-  izredni dijak je dijak, ki se izobražuje v izrednem izobraževanju po zakonu, ki ureja poklicno in strokovno izobraževanje oziroma odrasli, ki se izobražuje po zakonu, ki ureja gimnazijsko izobraževanje.
3. člen
(predmet ocenjevanja znanja)
(1)  V gimnazijskem izobraževanju se ocenjuje dijakovo znanje pri predmetu in interdisciplinarnem tematskem sklopu (v nadaljnjem besedilu: ITS).
(2)  V poklicnem in strokovnem izobraževanju se ocenjuje dijakovo znanje pri programskih enotah:
-  splošno izobraževalnih predmetih,
-  strokovnem modulu in modulu odprtega kurikula (v nadaljnjem besedilu: strokovni modul).
(3)  Skladno z izobraževalnim programom se naslednje obveznosti dijaka ne ocenjujejo, vendar so obvezen pogoj za dokončanje izobraževanja:
-  v gimnazijskem izobraževanju obvezne izbirne vsebine,
-  v poklicnem in strokovnem izobraževanju praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu in interesne dejavnosti.
4. člen
(javnost ocenjevanja znanja)
(1)  Učitelj zagotavlja javnost ocenjevanja znanja tako, da dijake ob začetku izvajanja predmeta, ITS oziroma strokovnega modula na začetku šolskega leta seznani z:
1.  učnimi cilji,
2.  obsegom učne vsebine,
3.  oblikami in načini ocenjevanja znanja,
4.  merili za ocenjevanje znanja,
5.  dovoljenimi pripomočki in
6.  z roki za pisno ocenjevanje znanja.
(2)  Na pisnem izdelku je navedeno število točk (v nadaljnjem besedilu: točkovnik) za posamezno nalogo in meje za ocene.
(3)  Učitelj obvesti dijaka o pridobljenih ocenah pri predmetu, ITS oziroma strokovnem modulu javno pri pouku v oddelku oziroma skupini. Če se rezultati ocenjevanja znanja objavijo na drug javno dostopen način, se osebno ime dijaka nadomesti z ustrezno šifro.
(4)  Izredni dijak se ob začetku izobraževanja v šolskem letu seznani najmanj z obsegom učne vsebine, načinom in roki ocenjevanja znanja ter obveščanja o rezultatih.
5. člen
(preverjanje znanja)
(1)  Učitelj s preverjanjem znanja ugotavlja doseganje učnih ciljev, ki so predmet ocenjevanja znanja.
(2)  Za izrednega dijaka se lahko organizira poskusno opravljanje izpitov, s čimer se mu omogoči, da preveri in spozna najmanj obseg in zahtevnost izpita ter primere izpitnih vprašanj.
6. člen
(dijaki s posebnimi potrebami)
Izvajanje določb tega pravilnika se za dijaka s posebnimi potrebami prilagodi v skladu z